Vis enkelt innlegg
Gammel 01-05-05, 00:54   #12
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har alltid vaksinert mine katter mot kattepest etc 1 gang pr år. Jeg gir ormekur MINST en gang i året. Han man hatt katt med orm i magen EN gang, ja da gir man heller katten kur ! Trenger ingen vetrinær for å fortelle meg det. Dessuten er det ikke DEM som tjener penget på hva jeg kjøper på apoteket. HAR man hatt lus/lopper på katt en gang, så bør man gi middel mot det også. Jeg gir min katt Tiguvon (ja, nå heter det vel Frontline/fipronil) ca. 1 gang pr mnd vår, sommer, høst. Det er en sterk kur (liten dose som settes i nakken), men å se katten uten pels på mage/bein fordi den har slikket bort pels og seg selv nesten til blods..... vel. De der halsbåndene har ikke funket på noen av mine katter. Jeg har katt som er utekatt. Han jakter på fugler og mus og får i seg og er borti mye rart. Jeg mener det beste for MIN katt er å bli vaksinert og få ormekur. Om det koster noen kroner så er det verdt det. Fant årets første flått på ham i dag..... Det er tid for årets første fipronil...

Flott yrke du har Dingpot ! Og MINE katter OG hunder har alltid fått flott og proff behandling hos veterinær. Det er ikke få tusen lapper vi har lagt igjen opp igjennom årene. Men det har vært verdt hvert øre !! Har man dyr så har man dyr !