Sv: Xtra vagansa
Hei igjen
De første par kiloene gikk jeg ned over lengre tid på lavkarbo - så det blir vel rundt ti kilo, tenker jeg, når jeg har veiedag i morra. Jeg har bare litt overvekt, og da blir litt mindre vekttap enn på de "større". Selvfølgelig også avhengig av aktivitetsnivå. Jeg har trent lett trimsykkel kombinert spinning tre ganger i uka, ellers et ganske labert aktivitetsnivå. Første uka gikk forbausende lett - uke to var fæl,, jeg var mye sulten, svimmel og ukonsentrert. Så gikk det over igjen,,kjempeviktig å drikke nok vann. Sprite Zero går an, og kaffe i moderate doser. Jeg tar også ei ss tran eller olje hver morra - hjelper også å holde magen i orden, og du går ikke ut av ketose. Det er en tøff kur,, du må være motivert, kurskveldene hjelper stort(i allefall her) og det mentale er kjempeviktig for å kunne få ei varig endring. Det er jo det som skal være bra med dette konseptet. Du gå fort ned i vekt - men du MÅ følge kostveilleders råd(hvis du ikke har veeeldig god kjennskap fra før om lavkarbomat etc) for at ikke kroppen skal glefse til seg kiloene igjen. Det er dette som tar tid - men til gjengjeld har man jo fått den kroppstørrelsen/helsegevinsten man ønsket og lengtet etter - det skal være Motivasjon. Jeg har ikke helt bestemt meg for videre løp - men tror jeg kommer til å gå på litt mere mat fra nå av. Kan mye om dette.. så det er mulig at jeg lager meg en slags mellomfase fra helfart,,mot halvfart, uten pulver. Lykke til!
|