Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!
Åååh jaaa! Det er sånne scener som skremmer meg også. Ikke blod og gørr, men stemning og creep-outs osv. Det er derfor jeg elsker spillet Silent Hill. Det er jo altså et dataspill (xbox/ps3) men det er så ufattelig scary at jeg tisser i buksa bare jeg tenker på det. Der har du alt vi drømmer om i en god grøsser. Minus monstre da, i et par av spillene er monstrene bare teite (det er 6 spill ute, tror jeg). Forlatt, tåkete by, hva har skjedd med alle folkene? Dyster stemning, nydelig musikk som går rett i sjela, spøkelser ...
Ja for ikke å snakke om spillene Project Zero (eller Fatal Frame, som de heter i alle andre land), som handler om forlatte byer/hus der det spøker noe helt grotesk, og man må se seg rundt med et spesielt kamera for å fange opp de torturerte sjelene. Herregud så redd jeg har vært enkelte ganger, spesielt i én scene der ei dame (spøkelse, of course) plutselig slepte seg ut av en kasse foran meg og dro seg bortover gulvet mot meg mens hun stønnet og bar seg. *dåne* Jeg måtte ta et kvarters pause da ja.