Sv: September-startere!
Jeg begynte på dietten 27. september. Datoen ble valgt fordi jeg jobber turnus og da hadde jeg fri en uke, jobbet nattevakter i helga og så fri en uke til. Da hadde jeg to uker "fri" til å komme inn i dietten. Begynnelsen på dietten gikk veldig fint. Hadde helt utrolig vondt i hodet i to dager, og ble så dehydrert at leppene nesten sprakk. Men så var det ketose og fryd og gammen.
Startet med 60 kg overvekt fra BMI 25, men BMI blir feil på meg. Har alltid hatt mye muskler - til og med da jeg var normal. Hadde en BMI på 30 da jeg var 18 år, og jeg synes ikke jeg ser overvektig ut en gang på de bildene. La oss si 50 kg overvekt da.
Har vært på dietten litt over en måned nå og har gått ned 5 kg. Og da har jeg vært slapp med treningen... Det har blitt litt for mye jobb i det siste, så sliter med å finne overskudd til det. Gamle vaner som ligger igjen... Trening har aldri blitt høyt prioritert... Min plan er å kjøpe meg tredemølle og sette den foran TV'en. Tror det er veien å gå (no pun intended) for meg.
Jeg telte karbohydrater den første uka, men føler at jeg har kontroll på det uten å veie alt. Men det er meg da. Jeg tror jeg ligger på mellom 15 og 25g karbo til dagen. Prøver å få i meg 100g naturell cultura hver dag siden jeg har blitt litt forstoppet etter at jeg begynte på kuren. Ikke flink til å drikke vann heller, så prøver hardt å drikke nok vann også.
Jeg har ikke gått ut av ketose enda, til tross for at jeg har spist på restaurant, vært i utdrikningslag og en heldags shoppingtur. Jeg har mer energi og søtsuget er borte. Jeg lager god mat og spiser meg mett. Dette er ett kosthold jeg kan leve med! Vil tro at vennene mine er ganske leie av å snakke om mat... Det er jo nesten alt jeg tenker på nå. :P
Og det er forresten genialt med Wii Fit. Ikke bare er det gøy trening, men balance board fungerer også som vekt og den er nøyaktig på hektogrammet. Og så lagrer den vekta og BMI hver gang og lager graf.
Stikker og tar meg en økt på wii'en nå. 
|