Sv: Trening og ketose - negativt??
Opprinnelig lagt inn av Jolly, her.
Nå har jeg grublet i noen dager på en sak, og kanskje har jeg nå funnet svaret. Håper noen av dere andre leser dette, og sitter med erfaringer, slik at jeg kan finne ut av dette. FOR, saken er som følger. Jeg startet på 73,5 kg, etter en uke var jeg faktisk nede i 70,5, og var selvsagt KJEMPEFORNØYD
Men, etter 3 dager med trening måtte jeg bare friste skjebnen og gå opp igjen, håpet var selvsagt mer nedgang eller stabil. men, slukkøret måtte jeg se at vekta hadde kommet opp i 71,5. Altså, opp 1 kg etter 3 dager med trening, 2 harde og en sånn passe. Samtidig som dette skjedde så gikk stiksa mine fra rundt 50 og ned i rundt 10, og jeg ble veldig skuffa. Største problemet var jo at jeg ikke ante hva som kunne være årsaken. Jeg mente jeg hadde vært kjempeflink med maten og karboene, samt fått i meg minst 2 liter vann hver dag, kanskje 3. Så, jeg satte meg nå til slutt ned med Ketolysebibelen og der står det KUN moderat trening mens du går på kuren. Jeg hadde en intervalløkt på 1 time på mandag, en lang intervall økt på 30 min på tirsdag, og en forholdsvis rolig spinningtur på 45 min påonsdag. Kan det være slik at jeg rett og slett ødela fettforbrenningen min med for mye trening? For det er jo slik at du forbrenner ikke fett om du trener for hardt? Da går kroppen automatisk over til å forbrenne karbo?
Men hva skjer med forbrenningen og kroppen om du trener hardt og kroppen ikke har karbo og forbrenne?
Du veier deg ofte altså, kan vere litt jojo fra dag til dag. Se hva som skjer etter en uke? Min mening da. 
|