Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-09, 00:07   #6
Jolly
Medlem

Jolly sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Jolly er ny på veien

Sv: Trening og ketose - negativt??

hvorfor står det kun moderat trening i boka da?

Det rimer nemlig, at trening på sone 1-2 og litt på 3 gir ekstra fettforbrenning, mens trening i sone 4-5 ikke gir ekstra fettforbrenning. Jeg er spinning instruktør, og vet at for å forbrenne fett må du ikke overstige fettforbrenningssonene. Gjør du det, så går kroppen automatisk over på å forbrenne karbo.Jeg forstår jo det, at når kroppen ikke har karbo å forbrenne, så må den forbrenne noe og da mener dere at den fortsetter å forbrenne fett....hmmm, det strider imot alt som har blitt forsket og skrevet om dette. Det som jeg er helt sikker på, er at du får ikke noe hjelp til ekstra forbrenning iallefall, om du fortsetter å trene hardt. i forhold til om du passer på å trene moderat og i fettforbrenningspuls.
dette skal jeg iallefall prøve ut selv, så her blir det slutt på intervalltreninger fremover. Jeg skal ut å gå moderat med staver, uten for høy puls i helga og i beg av neste uke, for å se hva resultatet blir. I slutten av neste uke skal jeg igjen ha 2 timer med spinning, da må jeg kjøre det tempoet som jeg skal, så da kan jeg teste slutten av uka opp mot beg. av uka.

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat