Sv: Trening og ketose - negativt?
Min erfaring med trening og ketose er, å ikke trene hardt. For meg ligger det på det nivå at jeg greier å snakke samtidig som jeg trener, ikke mere andpusten enn det. Jeg tror at min kropp gir en eller annen form for stressreaksjon (kortisolutskillelse) over dette treningsnivå, og kroppen går i beredskap, dvs holder på fettet. Var på et ti dagers meditasjonskurs i sommer, der det kun ble noen få rolige gåturer. Allikevel gikk jeg ned fem kilo, og det var av det vanskelige magefettet. Så det med indre ro, og lystbetonthet, tror jeg har masse å si, i allefall for oss som det egentlig ikke er naturlig for å gi full gass ved trening. Det er virkelig grusomt å se på eks "Slankekrigen" og til dels "Bedre Puls" . Mange der har ikke den kroppstypen og den type temperament, som disse treningsinstruktøran. De har neppe hatt et vektproblem, tipper jeg (typiske løpshunder a la Jorunn Sundgot Borgen m.fl, he he) Torkil og Skaldeman er virkelig revolusjonære på dette feltet, begge har kjent på kroppen hva det innebærer å bli overvektige.
|