Sv: Trening og ketose - negativt?
Ojoj, jeg har visst laget litt av en aktiv tråd her. Tydelig at dette er et aktuelt tema.
Å joda, jeg er spinninginstruktør, men selvlært sådan, så jeg er ikke fagutdannet for å si det slik. Men, både jeg og kaillen har vært aktive i mange år, han siden han var ungguten. Så, vi har kurset oss og lest mye, samt at vi har mange venner innen trening og kosthold som kan mye mer enn oss.
Tilbake til deg som lurte på det med treningssoner, søk på google, så finner du mye. Og alle plasser står det at fettforbrenning gjør du ved å trene i sone 1-3, har du først beveget deg over denne terskelen, så forbrenner du karbo. Selvsagt så vil det være slik da, at når du da har brukt opp evt. karbo, så vil kroppen begynne å ta av det den kan få, som da vil være fett. Hvorfor flere av oss ikke går ned når vi trener på for høy puls. Det har jeg ikke noe svar på, men jeg skal prøve å finne det ut. Har en venn som er utdannet inne kosthold og ernæring, samt at han fast lever på lavkarbo. I tillegg er han en fantastisk idrettsutøver, så han skal få gi meg et svar på dette, håper jeg.
For min del tror min kropp ikke takler å ha høy puls om jeg skal gå ned, så nå blir det kun moderat pulstrening fremover. Så får vi se om det kan gjøre noen forandring.

|