Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-09, 19:35   #225
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, jeg tror det er en av grunnene til at vi snakker såpass godt engelsk her på berget, at vi ikke dubber filmer. Jeg ser nesten aldri engelskspråklige filmer med tekst, heller.

Unborn skal jeg sjekke ut!

Unborn er bra!
Jeg foretrekker tekst (engelsk, ikke norsk!) fordi jeg ikke er så god på dialekter feks, om de snakker litt uforståelig, mumler osv. Eller jeg sitter og spiser, noen bråker eller lignende, så må jeg spole tilbake. Synes det er best med tekst for da får jeg med meg absolutt alt. Men norsk tekst er bare irriterende, da sitter jeg bare og grøsser over elendige oversettelser og mister HVERTFALL poenger i filmen.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå kom jeg over den fullstendige katalogen til King, er det noen av disse som kan anbefales?:
Cat's Eye, Desperation, Dolores Claiborne, Dreamcatcher, Firestarter, Little Boy Blue, Maximum Overdrive, Night Flier, Nightshift Collection Vol 1 & 2 - The Woman In The Room & Boogeyman, Riding The Bullet, Salem's Lot, Sometimes They Come Back, Stand By Me, The Dark Half, The Langoliers, The Lawnmower Man, The Mangler, The Running Man, The Stand -serie i fire deler: The Plague, The Dreams, The Betrayal, The Stand og Trucks

The Stand er fantastisk. Riding the bullet likte jeg ikke første gang jeg så den, men så leste jeg novellen og nå vil jeg se den igjen.