Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-09, 21:26   #58
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Nei jeg skal ikke ta den.

I USA sluttet de å teste for svineinfluensa i juni og da var andel svineinfluensa av total influensa kun ca 20% og etter det startet man å rapporterer bare influensatilfeller som helhet, dvs man stadfestet ikke svineinfluensa. Dette totale tallet er idag i USA ikke større enn normalt, faktisk kan årets sesong se ut som den blir lavere i antall enn året før. Dessverre har dette totale tallet vært brukt ufiltrert i nyheter.

Svineinfluensaen er så til de grader hauset opp og frykt er spredd hos folk. Det var mye snakk om neste pandemi i fjor og det er mange flinke mennesker som går rundt og er overdrevet redd i år. Deriblandt ansvarsfulle mennesker i styre og stell, samt flere mennesker som ikke tør annet enn å gi råd om å vaksinere seg, men som personlig er skeptiske.

Når jeg så leser at den tyske regjering har bestilt 200000 doser uten kvikksølv eller skvalen til bruk til seg selv, ja da...da stoler jeg på dem gitt...

På den sørlige halvkule er svineinfluensaen ikke blitt noe særlig siden de der ikke har den vanlige influensasesongen som vi på den nordlige halvkule har. Undersøkelser har også vist at svineinfluensa er ganske så lite smittsom og smitter kun ca 10% videre feks innenfor en familie.

Det er også rapportert at gravide har vært utstatt, men undersøkelser i australia viste at det var mennesker med stor overvekt og disse er i faresonen for sykdom generelt. Det er blitt anslått at gravide hadde en 7% sjanse for sykdom må 1% normalt og da har noen sagt i nyheter at gravide har 6 ganger så høy sjanse for å bli syke. Litt på kanten å bruke slike tall... Siden man ikke normalt anbefaler vaksine til gravide og bittesmå barn er det meget betenkelig at man nå faktisk spesielt anbefaler dette. Jeg håper vi ikke får se en eneste alvorlig bivirkning i de neste 10 årene...

Det er vel i omløp idag ca 5 influensavirus. Og dessverre er det slik at folk i risikogruppen uansett smitte er i faresonen.

En dose vaksine vil også nedsette immunforsvaret i ca 2 uker slik at man har større risiko for å bli syk av andre virus og bakterieinfeksjoner.

Vaksinen som settes i blodet hopper også bukk over det normale immunforsvaret vårt, nemlig slimhinner og mage og tarm og går rett i blodet. Det kan i visse tilfeller føre til kraftige reaksjoner, men er heldigvis sjelden. Dog, når man massevaksinerer og man kanskje får 20 døde i norge totalt er det en viss sjanse for at det er 5-10 andre som vil oppleve tildels tøffe bivirkninger. Dette er betenkelig siden man velger å massevaksinere for såpass få menneskeliv. Dessverre at jeg sier slik for jeg beklager sterkt at folk dør, men husk at i Norge dør ca 50000 mennesker hvert år, dvs ca 150 hver dag. Hvor mange dør idag per dag pga overdreven ressursbruk pga vaksinering ?

Alt må settes i proporsjoner, dette har iallefall gått ut av sine synes nå jeg.

Det er forsåvidt OK at mennesker i risikosonen tar denne, men når influensaen er såpass lite smittsom for vanlige folk, ja da har dette gått for langt.

Alt jeg sier baserer seg på offentlige tall, men ikke søren om man får lese dette uten å lete nøye både her og der.

Sist redigert av energibunten : 01-11-09 kl 22:52.
energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat