Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-09, 22:36   #2
lionesse
Medlem

lionesse sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalori-panikk!

Javisst har man panikk! Jeg snakker for meg selv. Etter å ha blitt innprentet med at få kalorier, lite fett, mye frukt og grønnsaker er det eneste saliggjørende blir det et paradigmeskifte å fråtse i fet mat.

Det gikk over etter noen dager, mest fordi jeg bestemte meg for at dette var bra! Og det har virket, selv om jeg har sett at vekten hopper opp og ned. Jeg har selv valgt å veie meg hver dag, som er strengt i mot alle råd, bare for å kunne følge med på tendenser. Og tendensen er nedadgående, selv om det ikke går i sånn rasende fart som enkelte her synes å kunne erfare.

Rent logisk har jeg vridd tankesettet og finner dette fornuftig ut fra den litteraturen jeg har lest. Og jeg har kuttet ALLE medisiner i forbindelse med min diatebetes 2. Om ikke annet så er det verdt alt sammen! Nå skal jeg snart kutte kolesterol-medisinen min også! Og jeg vil leve lavkarbo resten av livet! Foreløpig holder vi her i huset på med ketolyse. Det går veldig greit, men siden ikke vekten går så raskt ned, er det nok noen svin på skogen av noe slag. Det gjør meg ingen ting!

Så ha bare lykke til! Kaloriene kjennes godt i magen. Karbohydratene gjorde meg stappmett og hadde sine bivirkninger. Aldri mer tilbake til dem!!

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat