Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-09, 10:34   #96
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg hører hele tiden x-files-sangen i hodet når jeg leser mye av det antivaksine-folkene skriver. Konspirasjoner og greier.

Det har veldig lite med konspirasjonsteorier å gjøre. Men jeg syns det nesten er litt søtt naivt å tro at ikke dette, som alt annet er markedsstyret. Tror dere virkelig at at stort medisinselskap hadde brukt tid og penger på å utvikle en vaksine på grunnalg av medfølelse? Stakkars de som blir syke og dør liksom? Og de har konkurrert om å utvikle slike vaksiner i årevis for å få nobelprisen i medmenneskelighet?
I såfall bør dere ta en tur på nærmeste Rimi og tenke gjennom om de selger julemarsipanen fordi de syns det er så hyggelig i med jul i oktober...
Og de som er flinkest til å tjene penger er jo medisinbransjen. Nettop fordi folk er lett å få hysteriske når det er sykdom inne i bildet. Og fordi vi ikke kan noe om disse tingene selv, og derfor stoler på de med hvit frakk.... Og media er deres skjødehunder, for folk tror på alt som står med store bokstaver.
Dere som lever lavkarbo, hvor mange ganger har ikke dere hørt at "jammen det dør du jo av!" Og hvor mange artikler har vi ikke ledd av her inne som er negative til lavkarbo? Da har det jo ikke vært mye uenighet om at det er propagande spredd av statens ernæringsråd osv... Hvorfor får vi da skylapper med en gang VG slår opp noe på forsiden?

Jeg vil virkelig anbefale å lese denne artikkelen! http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle3334974.ece

Og husk at der er lov å tenke sjøl! Selv om den som sier ting har både slips og hvit frakk....

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 02-11-09 kl 10:39. Årsak: Rettet feil link!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat