Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Vaksineprogrammet har fått ned barnedødeligheten ganske dramatisk. Og det er jeg glad for, og håper flest mulig følger programmet og ikke dropper det fordi de tenker at kroppen ordner opp selv. Det gjorde den for de sterkeste før i tiden også, men det er ikke slike tilstander jeg vil tilbake til.
Hjelper ikke så mye å gå på meg, unga er nå 23 og 24 år, litt sent å i det hele tatt revurdere valg man tok for over 20 år siden 
Svart har jeg gjort flere ganger. Og angrer på mine valg gjør jeg fortsatt ikke.
Men, vaksinerer du deg mot influensaen hvert år ?
Og kommer du i så fall til å ta 2 vaksiner i år ?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
..... har du sett en baby med kikhoste eller polio? JÆVLIG!
Min yngste sønn er født med svært dårlig imunforsvar. Han hadde 16 runder med pencilin/antibiotika før han var 18 mnd gammel, vi kunne bare ringe barneavdeling slik at vi ikke behøvde å gå via lege/legevakt. Han var sterkt asthmatisk, svært allergisk, hadde kroniske betennelser i kroppen, fikk alskens drit av virus etc, han hadde tildels svært høy feber i drøyt 4 mnd i strekk. Trommehinnen på det ene øret ble så ødelagt av alle infeksjoner at den har han måttet bytte osv osv. Han hadde 36 registrerte pustestopp. Hans først ord var "mamma", hans andre var "puste", noe som betød han måtte ha asthmamedisin via forstøverapperatet.
Og han ble vaksinert.
Sist redigert av Charlott : 02-11-09 kl 11:58.
|