Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-09, 12:06   #7
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Kalori-panikk!

Det med kaloirer inn og ut kan diskuteres i det vide og det brede.
Jeg er faktisk ikke helt sikker på om det er sånn at man kan spise hvor mye kalorier som helst og likevel gå ned i vekt med LCHF....

Det jeg kan si er at jeg etter 4 år med lavkarbo/LCHF, så er det første de aller siste ukene at jeg har regnet ut kalorimengden i den maten jeg spiser.
Jeg gjorde det på den måten at jeg valgte ut det jeg synes var passende matmengde først, så veide jeg, og jeg regnet ut det hele etter at jeg hadde spist, så jeg ikke skulle bli fristet til kutt ut noe hvis det viste seg at kaloritallet ble høyt.
Jeg gjorde dette som et eksperient for å se hvor mange kalorier jeg spiste hver dag.
Det endte hele tiden opp med 1.500-1.600 kalorier/dag.
Jeg fulgte Annika Dahlqvists kostholdsråd i denne perioden: http://www.kostdoktorn.se/wp-content...ostprogram.pdf

Følger man disse rådene så ender man gjerne opp med et mindre kaloritall enn man tror!
Husk på at ved å kutte ut mye av karbohydratene så forsvinner også mange kalorier.
Greit nok, man tilfører nye kalorier med fett, men med et LCHF kosthold spiser man gjerne litt mindre mengder mat, så dette jevner seg på en måte ut.

Nå tellerjeg ikke kalorier mere, for jeg vet at LCHF funker godt selv om man lar være :-)

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat