Jeg har vaksinert mine barn, katter og hunder, og ja, det er alltid en risiko ved en vaksine. Det meste her i livet er en risiko - det er rett og slett en stor risiko å leve Men det er stor forskjell på vaksiner i barnevaksinasjonsprogrammet som er brukt i mange år så de er godt utprøvd, mot en ny type vaksine mot svineinfluensa, som i tillegg produsenten fraskriver seg alt ansvar for fordi den er for lite utprøvd! Og de friske som nå er rapportert døde - er det påvist at det var influensaen som var årsak? Er det noen som har forsket på behandlinga de fikk? Bl.a. Tamiflu...? Det jeg sa om at det var rart de hadde en vaksine etter 4 dager i Mexico, ble tidligere i tråden kommentert med at de hadde hatt lignende å forske på tidligere. Men når man gir en vaksine mot et lignende virus, og ikke en som "treffer" eksakt, så må det da være en stor sjanse for at dette viruset muterer eller at vaksina ikke har noen virkning. Det må jo nesten bli det samme som å kutte ut antibiotikakuren litt for tidlig, eller å ta for liten dose eller feil type...