Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?
Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.
Jeg sjønner fortsatt ikke forskjellen, sesonginfluensa tar mange liv, men den vil du ikke vaksinere deg mot. Svineinfluensaen har hittil tatt 13 liv og den vil du vaksinere deg mot ?
Jeg skrev det jo i innlegget du siterte? Influensa dreper eldre folk, folk i slutten av livet sitt. Og svært syke mennesker. Svineriet er potensielt farlig for ALLE mennesker, også helt friske. Svigerinnen til en bekjent ligger nå på sykehuset i respirator (som det faktisk er mangel på etterhvert som blere blir syke) og kjemper for livet, hun er en helt frisk ung kvinne i 20-årene uten noen som helst sykdommer i utgangspunktet. Ei tre år gammel jente ble syk rett før helgen og måtte intuberes midt på stuebordet, foreldrene trodde hun skulle dø foran øynene på dem. Også i utgangspunktet helt frisk. Sånt skjer ikke ved vanlig influensa. Svineriet har forresten tatt tusenvis av liv på verdensbasis, men 13 i Norge. Hittil, det blir garantert flere.
Om dette får meg til å "ikke like gamle folk og håpe de dør" som noen påstod, så værsågod.