Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-09, 14:30   #1
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 48
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Droppe ketolyse pga utredning

Hei,

de som har vært litt aktive på forumet har sikkert fått med seg at jeg nylig oppdaget at jeg har et medisinsk forløp som er så godt som punkt for punkt likt den offisielle beskrivelsen av narkolepsi

I den forbindelse har jeg satt igang med å prøve og få utredet dette slik at jeg kan få bekreftet eller avkreftet dette.

Siden trøttheten er mye, mye bedre nå som jeg går på ketolyse, så er jeg bekymret for hvordan skolemedisin vil oppfatte dette. Blant annet går endel av utredningen på søvntester annenhver time, og tiden det tar før man sovner og evt. kommer i REM-søvn er helt avgjørende for diagnosen.

Dette gir meg et dilemma: Jeg kan forsette som nå, og ha en stor risiko for at skolemedisinen konkluderer med at resultatene er upresise - eller jeg kan gjøre Dr. Drevon til den mest lykkelige legen i verden og kjøre på med statens anbefalte diett som jeg VET gjør meg tåkete og trøtt ut av en annen verden.

Enten jeg får diagnose eller ei så vil jeg selvfølgelig over på lavkarbo igjen, siden jeg føler meg mye bedre av trøttheten. Alternativet er medisinering bl.a. med amfetaminlignende tabletter samt antidepressiva - noe som har syke, syke bivirkninger.

Jeg har valgt å kjøre på med kostrådene til staten frem til en avklaring, men er artig med innspill. Hvordan forholder man seg egentlig til dette?