Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-09, 15:57   #152
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Men det der er omdiskutert! Vi vaksinerer jo barna våre ....de er jo ikke dårligere rustet enn de som ikke er vaksinert? Da var det vel ingen vits å vaksinere? Poenget er vel at ja..HVIS man overlever svineinfluensa, tuberkulose..osv.. har man sterkere imunforsvar, men hva med de som ikke overlever? De stiller ikke noe sterkere ved neste utbrudd, da er de jo døde!

Hentet fra Forskning.no:

Når vi blir syke eller vaksinerte, skaffer immunforsvaret seg en fantomtegning av «forbryteren». Litt forenklet kan man si at antistoff-politiet patruljerer alle innganger til kroppen med en kopi av tegningen og kan raskt gripe inn hvis de identifiserer viruset eller bakterie som er avbildet.

Influensavirus muterer, og i løpet av en årstid har det endret seg så mye at «fantomtegningen» ikke lenger ligner. Derfor er det nødvendig å la seg vaksinere hvert år.
Influensavirus er en hel familie av forskjellige virus. Noen er i omløp blant mennesker, andre, som for eksempel H5N1 og H7N1, blant fugler.

Siden da en person som har gennomlevd sykdommen har et bredere forsvar mot influensa enn en som "bare" har fått vaksine, vil jeg påstå at den ikke vaksinerte står bedre rustet til å takle neste omgang med mutert influensavirus.

Det må vaksineres mot influensa hver år fordi viruset muterer, men vi vaksineres mot røde hunder og lignende sykdommer EN gang,og det holder for de aller fleste.

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat