Vis enkelt innlegg
Gammel 01-05-05, 22:02   #12
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av themonk

45 minutter trening er bra. En time er på grensen. Lenger er ikke sunt. Dette er utifra et hormonelt synspunkt... og som kjent styrer hormonene alle prosesser i kroppen. Den virkningen du får fra tre kvarter med styrketrening er bedre enn to timer med jogging. Styrketrening er ikke bare for å øke muskelmasse. Her snakker vi systematisk stress for å optimalisere hormonbalansen. Veksthormon er viktig for helse, immunforsvar og styrke, og ingen andre treningsformer er mer effektive til å øke veksthormonproduksjonen enn styrketrening på dette området. Når du trener i over en time går kroppen over i en katabolsk tilstand, der kroppen bryter ned fett, musler immunforsvar osv... Jeg kunne sikkert snakket i en time om dette, men det er vel ingen vits. Men som et siste "visdomsord" vil jeg bare si at: Om du vil se ut som en maratonløper, tren som en maratonløper. Om du vil se ut som en sprinter, tren som en sprinter. En får selv avgjøre hvilken av de to som ser sunnest ut.

Beklager, det var et litt dårlig og lite begrunnet svar, men jeg har dårlig tid.
Reiser på tur og kommer tilbake på onsdag.