Hei Momsemor. Lykke til med nytt forsøk Vedrørende din bekymring om å spise for mye: Jeg har heldigvis ikke hatt spiseforstyrrelser tidligere, så jeg kan ikke sette meg inn i hvor vanskelig dette er for deg. Men jeg har hatt dårlig selvbilde og "skullet slanke meg" store deler av livet fra jeg var i hvertfall 15 år. Når jeg nå begynte på lavkarbo (foreløpig induksjon) veiet og målte jeg alt jeg spiste. Ved beregning av karbohydratmengde kom kalorier automatisk opp. Jeg ble ganske sjokkert over hva jeg så der. De to første ukene varierte kaloriinntaket fra 1300 til 2700!!! Og dette var alle dager jeg spiste det jeg følte var passelig. Etter den første uka gikk det nedover, etter uke to har maks vært 1800, normalen 1400. Og fremdeles spiser jeg så mye jeg vil. Jeg vil påstå at det tok et par uker før jeg merket på feks bukser at jeg ble mindre, selv om jeg gikk ned over fire kilo de to første ukene. MEN - jeg har merket at jeg trenger å spise nok grønnsaker. Får jeg for lite karbohydrater fra grønnsaker føler jeg meg ikke like bra, energinivået er litt lavere, og vektnedgangen bremser. Jeg vil derfor basert på min egen erfaring anbefale deg å ikke lenger bekymre deg for hvor mye du spiser, men tenk etter om du spiser nok karbohydrater av det riktige slaget.