Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-09, 00:08   #6
Pirtsi
Gjest

Sv: Lavkarbo pizzabunn

Kan godt bruke hvilet som helst mel fordi ost og egg er hovedsaken. Jeg brukte sist lördag 200gr ost og 3 egg og så grovt-spelt-mel...vet ikke hva det heter på norsk men svenskene snakker om dinkelmjöl. Melets andel av bunnen er jo så lite....mest bare for att henge vel bedre sammen. Bunnen er rätt mjuk när det er varmt men fastnar bra när kjöles. Og jeg har då lunsj-mat for resten av uken
Smak frem hvilket ost man liker/bruker etc....då blir smaken deretter. Man behöver heller ikke turkisk-youghurt, kan godt bruke 2-3dl kvark eller römme. Pröv först med 2 dl...hvis det virker ikke passe smörbar på bakepapiret...ha lite til. Mengdene er heller ikke så nöye...bra blir det uansett.
Jeg sprer deigen på ca 1 cm tykk lag på bakepapiret, men man kan lage större deig og smöre tykkere om man vil...da kanskje steketiden blir lite lengre. Man ser når det er ferdig när bunnen begynner å få lite farge.
Sist lagde vi 2 pizza...en etter det her oppskriften og en annen "tradisjonel" med durumhvete...min kjäreste mente att "min pizza" doftet mye mer delikat og bedre enn hans og tross att toppingene var helt like

Sist redigert av Pirtsi : 03-11-09 kl 00:15.
  Svar med sitat