Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-09, 16:20   #261
Margrethe
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Margrethe er ny på veien

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Nemii, her.

Kremt.. hvem er det som roper ulv???
Jeg for min del vil si det er de som sprer frykt om svineinfluensa som roper ulv, i USA har Barrack nå erklært nasjonal krise, http://www.nettavisen.no/nyheter/article2739878.ece.
Ca. 1000 er der døde av svineinfuensa, mens vanlig influensa fort vekk kun tar livet av rundt 50.000.
Unntakstilstand i USA gir muligheter for å innføre diktatur, National Guard er i beredskap for å takle hysteriet i vaksinekøene og i prinsippet kan dette føre til at folk kan tvangsvaksineres.

I Norge oppfordres det til at man ikke skal melde fra om bivirkninger - hvem vil at ulven skal beholde sin status??

Jeg tror ikke helt det er for å kunne innføre diktatur det er oppjustert til nasjonal krise. Vi har fått mail om dette på universitetet her. At det er oppjustert til en nasjonal krise betyr at vi studenter tilllates kan være borte fra obligatoriske aktiviteter som midtsemestere og lab (hvilket man har minst en gang i uken i et eller annet fag) uten å ha full legeerklæring. Altså ala det norske systemet, men å gjøre noe sånt her borte sitter langt inne.

I Norge har man fått beskjed om ikke melde fra om kjente bivirkninger, fordi man allerede har dem på listen. At du blir litt nummen i armen vet man, men nye bivirkninger skal fortsatt meldes fra om.

Jeg er glad jeg stoler både på FHI, amerikanske helsemyndigheter og byråkrater. Jeg har nok å bekymre meg om fra før av

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat