Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-09, 23:06   #42
Hillelille
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hillelille er ny på veien

Sv: Trening og ketose - negativt?

Jeg trener 3-4 timer hver dag fra mandag til fredag. En økt om morgen og en økt om kvelden. Jeg er fullstendig klar over at jeg trener for mye, for jeg går i tillegg mye med hunden, så "aktivitetsposten" min er en stor andel av dagen.

I begynnelsen av lavkarbodietten min var jeg veldig sliten, det gjorde rett og slett vondt i sjela å gå en halvtime på elipsemaskinen. Etterhvert gikk det over, men i sommer la jeg merke til at jeg svetter mye mer enn før under trening. Før ble jeg klam kanskje og det var det. Nå renner svetten og jeg får skum av svette på armene. Har jeg gått tur, er jeg som regel gjennomvåt på de innerste klærne.

Jeg har minket magemålet med mye siden mars. Men jeg merker at jeg er litt svakere på styrketrening nå enn før. Med litt mener jeg at jeg f.eks istede for 40 kg på stående roing 4x12 runder nå må bruke 35 kg. Jeg er jo ikke i ett øyeblikks tvil om at det skyldes maten min.

Men jeg kan ikke identifisere hva det er. For jeg vet at jeg spiser for lite. Jeg vet at jeg varierer karboinntaket veldig mellom null og ca 40 karber. Jeg vet at jeg ikke er flink nok med å få nok godt fett. Osv. Sikkert mange faktorer ute og går. Men jeg tenker som så at så lenge JEG går ned så får det bare være sånn. Formelen fungerer for meg - selv om det virker som om det er veldig vanskelig for meg å krysse over 2000 kcal om dagen.

Går ikke DU ned i vekt så må jo DU finne årsaken, og årsaken kan jo være alt fra sparebluss i kroppen, til melkeprodukter, til feile karbohydrater for deg, osv. Det trenger jo nødvendigvis ikke å skyldes treningen din.

Og jo, alle bør trene. Det er selve livseliksiren

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat