Tråd: Tjukke i hue?
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-09, 12:53   #1
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Tjukke i hue?

Et spørsmål til dere som har vært sterkt overvektige over lang tid, men som har gått ned mye i vekt:

Føler dere at det tar lang tid før hodet/hjernen deres skønner at dere er slanke/slankere?
Vekta viser stort vekttap, men hodet skjønner det liksom ikke, og dere tenker fortsatt som om dere var overvektige ( tjukke i hue ;-) )

Min erfaring er at det tar lang tid å venne seg mentalt til at man har mistet mange kilo.
Jeg kan av gammel vane begynne å prøve klær i for store størrelser med begrunnelsen at 44/46 ikke passer MEG.
Overraskelsen blir derfor stor når det viser seg at jeg IKKE trenger så store størrelser lengre.
Så er det dette med å gjemme seg for andres blikk når man er ute.
Er man stor har man lett for å krype litt sammen og ta på klær som skjuler kroppen. Det er vanskeligere å se folk i øynene og å være rett i ryggen.
Dette hold jeg på med ganske lenge, selv om jeg hadde gått ned 30-40 kilo.
Og en dag da jeg kom på jobb fikk mine kollegaer sjokk, for jeg hadde kjøpt nye klær!!
De store klærne som skjulte meg var kastet, og jeg hadde kjøpt nye klær i riktig størrelse.
- Næmmen, hvor mye har du egentlig gått ned i vekt Lena????
- 37 kilo....
*måpende blikk fra kollegaene*

Så....føler dere at dere er "tjukke i hue" selv om vekta viser at dere ikke er det?

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat