Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-09, 13:16   #46
Amalie1967
Juniormedlem

Amalie1967 sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Tønsberg
Amalie1967 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Trening og ketose - negativt?

Opprinnelig lagt inn av neelam, her.

Tror mange blander mosjon med trening. Både Fedon Lindberg, Torkil Andersen og Skaldeman anbefaler hurtig gange (best om morran med en liten halvtime) det er nok for å holde forbrenningen i fettmodus,, hvis man går på lavkarbomat, vel og merke. Jeg synes dette er sååå viktig, særlig for folk som har stor overvekt eller andre helseproblemer. Dere trenger ikke å stresse med trening! Hyppig hverdagsmosjon holder i massevis,,for å forbrenne fettet. Så kan man jo øke på med mere treningspregede aktiviteter etter hvert som kroppen blir i bedre form.
Men husk,, det er et liv etter slankekuren også. Jeg mener det er viktig å finne et aktivitetsnivå som er naturlig for en, eller så faller man fra,,og det blir vanskeligere å holde kiloene unna.
Forstår at mange vil trene, av mange grunner. Stramme opp her og der, kanskje man vil prøve seg på Birkern e.l, eller at det bare er gøy! Men for all del, det som er virkelig befriende med lavkarbo,,man trenger ikke stresse med "pust og pes" trening Det er dessverre de typiske råd fra treningsinstruktører (som svært sjelden har hatt et vektproblem selv) og ernæringseksperter,,,, at vi må trene for å gå ned i vekt.

Der var løsningen for meg som er ny
skal starte med en en times gange om morgenen, men bør vel også trene det lette styrkeprogrammet jeg har fått et par ganger i uka, for å øke muskelmassen?

Tusen takk for flott innlegg:-)

[/url]
Amalie1967 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dukan dietten Svar med sitat