Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?
Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.
Nei, det var ikke ekkelt, det var veldig betryggende! Standarden var dårlig ja, for det var et lokalt sykehus i en liten by i Punjab, derfor jeg ikke fikk lov av mannen min å sove der. Jeg var der 3 ganger om dagen for å få intravenøst. Men det som var værst egentlig syns jeg da, er at vi alltid kom inn først hos legen! Uansett hva vi kom for, så var vi inn som neste. Der satt det fattige folk som trengte hjelp mer enn oss. Og astma medisin f.eks kosta 1000rp, og en vanlig person tjener kanksje 3000rp i mnd..
Imodium har alltid hjulpet meg og, men når de ble dau sjuke så måtte bakteriene ut, og kom da opp i steden... Jeg har vært i pk 7,5mnd i løpet av 1år, fordelt på 3 reiser, der ene turen var på 3,5mnd.
Så jeg vet at bakteriene der kan ikke sammenlignes med marokko (der var jeg 40 dager hos en fattig familie uten noen porblemer), tyrkia, tunisa eller noen steder i Europa.
Og det er snakk om skikkelig diare, man sitter på do 5minutter etter man har spist omtrent jeg var uten vaksiner og mamma og søsteren min med. Så vi fikk jo ikke sammenlignet om jeg hadde tatt koleravaksinen, men tror nok det hadde hjulpet svært lite 
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Hvis du får en ordentlig mageinfeksjon funker faktisk ikke immodium. Jeg har også i årevis satt min lit til den, men da jeg ble matforgiftet (på en bra restaurant i oslo ) så var den helt uten virkning. Heldigvis virket Idoform sine akutttabletter litt.
Nei det virker ikke så lenge kroppen MÅ kvitte seg med bakteriene.
Her igjen er det jo forskjell på type og alvorlighets grad av bakteriene.
|