Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-09, 23:22   #26
Happiness
Medlem

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Happiness er på en erverdig vei

Sv: jeg er litt lei meg

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jøss ... Det er jo flott at du har klart det, all ære til deg. Men hvis du tror at alle overvektige bare kan våkne opp en dag og bestemme seg for å slanke seg og klare det, så ... Ja, jeg vet ikke hva jeg skal si. Hadde det vært så enkelt hadde ingen vært overvektige. Ingen VIL være overvektige, alle overvektige mennesker vet at de får det bedre om de går ned i vekt, og alle vil jo prøve.

Og når det gjelder SYKELIG fedme (bmi 40+), er det også hormoner som spiller inn, kroppen jobber mot en hele tiden. Jeg kan feks. ta vektopererte siden jeg er i den gruppen selv; mange av dem er verdensmester i slanking. Mange har gått ned 40-50 kg flere ganger, tenk på det. Problemet er at de går opp igjen fordi kroppen motarbeider dem, kroppen vil hele tiden hige etter den gamle vekten, enn så utrolig det høres ut. Det er en evig kamp i noen år, om man ikke klarer å holde vekten såpass lenge (3-4 år?) at den "stiller seg inn" på den nye vekten. Dette er jeg blitt fortalt av leger og kirurger, det er 3 år siden jeg ble operert og jeg har deltatt på møter med kirurger og snakket mye om dette. Og jeg har med egne øyne sett folk gå ned oppimot 100 kg på egenhånd, og gått opp igjen alt sammen etterpå.
Så det er et stort og sammensatt problem for de fleste, ikke alle kan bare "ta seg sammen og bestemme seg for å bli slanke", det er ikke sånn det fungerer, desverre.

Og det å si at det er absurd å amme en toåring, ja jeg har ikke ord. Herregud altså. *går og legger meg før jeg sprekker*

Legen min sa også dette om at hjernen er innstilt på denne vekten jeg har nå, så vi må "lure" den litt. Derfor de pillene.
Jeg har veid ca fra 83-106 som er max jeg har veid uten å være gravid, siden 1998. Jeg har kun hatt en periode på 1,5år jeg veide mellom 73-78kg, så ble jeg gravid med nr 2.
Da jeg veide 83kg så trente jeg veldig mye og så absolut ikke feit ut. Jeg spislte basket og trente 3-4ggr i uka, var fast i huden og brukte ca str 44.
Da jeg veide 73kg så jeg veldig tynn ut. Hadde ikke bra holdning. Hadde gått ned mellom 20 og 30kg på under 6mnd.

Huff, jeg får vel bare prøve litt til, komme meg på trening til uka, og spise sunt.

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat