Sv: Hva bruker dere som tilbehør?
Squash er en deilig grønnsak. Ta litt hakket løk, litt paprika i biter, en tomat i biter og 5-10 cm squash i biter. Litt olivenolje, litt salt/peppe/oregano. lav varme til grønnsakene er møre. Bon appetit. denne fransk-aktige grønnsaksgryten passer til mye godt, særlig stekt kjøtt.
Ellers bruker vi VELDIG mye mos av blomkål og sellerirot. Kok biter møre i saltvann, ha på en diger smørklatt og litt nykvernet pepper og mos det til puré med stavmikseren. Jo finere den moses, jo mer henger den sammen.
Passer utmerket i stedet for potetmos, ris og lignende.
Annen mos - i stedet for kålrabistappe:
1/2 part kålrabi
1/2 part knutekål, evt blomkål, eller blanding av alt
Eller bare bland ut f eks kålrabi, som er relativt rik på karber, med blomkål, knutekål, sellerirot, nepe - sånt som er relativt fattig på karber. . Dette er mix and match! Også broccoli og hvitløk kan ha en plass her! Man må bare finne ut av hva man selv liker. I tillegg finnes det så mange andre grønnsaker og kombinasjoner av dem at jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si!!
Bare eksperimenter, og lykke til! Jeg har hatt så mange "aha-opplevelser" med grønnsaker de siste 5,5 årene at det er helt utrolig.l