Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-09, 01:21   #43
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 48
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Jeg er litt lei meg

Hei,

Xenical: binder endel av fettet i kosten. Skal dette ha noe for seg må du derfor uansett spise forholdsvis mye fett - og da vil du trolig ha mer igjen for å bare kjøre f. eks. ketolyse.

Jeg aner ikke hva som motiverer deg - men skjønner du sliter utifra det du skriver. Det finnes ingen enkel utvei eller kjappe løsninger som gir deg noe resultat over tid, selv om vi to sikkert ikke er alene om å ønske seg en...

Men; det kommer til å ta tid og kreve innsats.

Siden jeg aldri klarer å la være å stille personlige spørsmål i plenum, så fyrer jeg laus:
a) Du nevner at du elsker godis. Da er vi to. Kan jeg spørre om du faktisk smaker på hver enkelt ting, og har de lenge i munnen eller liker du å stappe munnen fulll?
b) spiser du ting fordi andre spiser det?
c) spiser du opp mat hvis ungene lar noe ligge igjen for ikke å kaste det?
d) eller har du lyst til å gå ned i vekt fordi du tror dette er noe de rundt deg vil, eller er dette noe DU vil for din egen del?
e) spiser du når livet er vanskelig?
f) kan du kose deg uten å spise noe?
g) er du snill pike og sier ja til alt?
(Må legge til at jeg har svart ufordelaktig på alt over, du trenger ikke å svare på det her men tenk igjennom det iallefall. Jeg var forresten ikke snill pike, hehe)

Legen din har sagt at du bør ned i 70kg, men du synes det er kjipt at du da forsatt vil være overvektig. Når jeg når mitt ultimate mål så vil jeg også forsatt være definert som overvektig - så der er vi også to. Men BMI er bare en formel for gjennomsnittsmennesket (såvidt) - og ingen formel i verden skal få bestemme om jeg har det bra eller ei. Jeg håper du også kommer til en lignende konklusjon på akkurat det

Forøvrig kan det jo være lurt å sette seg flere mål med litt kortere horisont. Håper det ordner seg, og masse masse lykke til med å finne ut hva du gjør