Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-09, 10:32   #2
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Godt tips om sjokolade!

Heldig du som har funnet en "hverdagssjokolde" som du tåler Selv er jeg altfor glad i sjokolade, er definitivt en av grunnene til at jeg nå prøver å kvitte meg med noen kilo... Holder meg nå helt unna og satser på at det er med på å bryte en lei uvane

Har søkt litt ang Xylitol på forumet og fant dette svaret fra Dr.Torkil

Xylitol opptas i tynntarmen, mellom 25-50% opptas avhengig av mengden man har spist og hvilken annen mat man spiser samtidig. Flere faktorer spiller inn. Fra tynntarmen føres xylitol til leveren med blodet.
I leveren omdannes xylitol til karbohydrat og inngår derfor i glukoseomsetningen. Altså er Xylitol forbudt på ketolysekuren i utgangspunktet. Men så er det jo slik at bare man regner med mengden av xylitol i de daglig karbohydrater, så KAN man jo spise litt av det. I praksis synes jeg man skal unngå det.
Den del av xylitol som ikke tas opp går videre i tarmen og benyttes av tarmfloraen i en gjæringsprosess.
Vennlig Hilsen
Torkil

Så inntil videre holder jeg meg unna

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat