Lav GI uten grønt? Hva kan jeg spise?
Hei!
Dere som kjenner meg vet jeg nå har ei lita tulle i armene. Hun fullammes.
Jeg slet etter sist svsk med det jeg kaller ulvehunger, jeg var skammelig sulten og (etter ikke å ha gått opp noe som helst i svsk) så gikk jeg opp 12 kg i løpet av et år . Denne gangen gikk jeg NED 5 kg (er 170cm og rundt 68-70 vanligvis, var 64 etter fødsel), og mye av det tror jeg var muskelmasse som var borte. Hadde latent svsk-diabetes.
Jeg kjenner nå at ulvehungeren er tilbake. ÅÅÅÅÅ så sulten! Jeg spiser ikke lav-GI nå. Men jeg tror jeg burde. Jeg har store problemer med å unngå det jeg kan spise av søtt på kveldene. Jeg har nå gått opp 4kg siden fødselen siden jeg sprekker på pepperkaker, chips og kakaokuler for tiden...
Problemene er disse (kall meg gjerne ortorektiker, men det er ikke frivillig): Jeg er allergisk mot melkeprodukter av alle slag. Barnet får kolikk av alt av salatgrønt, kålfamilien, løkfam, blomkål, brokkoli, paprika, muligens og av de groveste knekkebrødene... Ammingen gjør at jeg trenger 500kcal mer enn vanlig. Og jeg må ikke i ketose. Jeg tar multivitmineral, kalsium, trankapsler...
Hva kan jeg spise og holde vekta? Da m nok kalorier og næring...
|