Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-09, 06:49   #2
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: Nettokarber på GO123

Opprinnelig lagt inn av Raffen, her.

Håper noen kan hjelpe meg.
Jeg har går på generell lavkarbo og det går fint, bortsett fra at jeg bruker mye energi på å tenke ut og lage mat. Selv den enkleste rett er for meg mentalt slitsomt å lage, men man gjør jo det man må. (Er rett og slett en dårlig kokk uten noe som helst interesse for matlaging og det var vel derfor jeg gikk opp i utgangspunktet...)

Anyway: akkurat nå er jeg i en ekstremt intensiv eksamensperiode og har ikke tid til å bruke for mye energi på å planlegge måltider. Jeg tenker at isedet for å la det gå 9 timer uten mat (tro meg, det er det som er realiteten her), er bedre å bruke måltidserstattning for å holde meg gående. Er det noen her som har kombinert GO123 med lavkarbo?? Evt er det noen som kan fortelle meg hvordan man regner ut nettokarber, for jeg trodde jeg hadde forstått det, men den gang ei.
På innholdsfortegnelsen er det opplyst(pr 100g):
Karbohydrater: 48g
-fruktose: 11,15g
-glukose: 5,59g
-sukrose: 4,43g
-andre sukkerarter: 18,29
-kostfiber: 9,14

Er dette hårreisende ille?
I forhold til blodsukkerstigning, altså? Tenker å erstatte 2 måltider for dagen med dette, ellers er det lavkarbo middag, nøtter, egg og litt frukt...

På forhånd takk for hjelp

Drt går nok ikke. og på ingen måte tror jeg GO123 er sunt heller. bare lavkalori, mye sukker. Prøv en dag du har tid og lag mat for flere dager. Jeg vet ikke. Men ikke gi deg over til det! og det er dyrt! Du kan nesten bare kjøpe ferdig mat i varmedisken! f.eks kyllinglår eller spearibs eller noe..

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat