Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-09, 22:17   #17
frkprym
Medlem

frkprym sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 49
frkprym er ny på veien

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Interessant å høre om legen din blir omvendt jvb. Under tesen "du kan jo bare spise mindre" føler jeg at mange forklarer alt annet også. Som feks at du har jo sikkert gått ned fordi du har spist mindre, og mosjonert mer.
Og tro kan flytte fjell (du har sikkert orket å trene mer fordi du tror på dette opplegget)

Angående det å spise mindre: Da jeg var 15 brakk jeg benet, men legene overså det (og når en 15 år gammel jente sier hun har vondt, sutrer hun jo). Og så, ett år etter var det fortsatt vondt, men de trodde fortsatt ikke så mye på meg (Ja, vi tok feil først, men NÅ ser vi at det er bra). Og da fikk jeg beskjed om at jeg sikkert hadde vondt for å gå fordi jeg var overvektig (og jeg var ikke VELDIG overvektig da, altså). Og da var hjelpen fra kostholdsrådgiveren: Spis mindre, mosjoner mer. Og husk, om du feks spiser en iskrem - den har like mye kalorier i seg som en måltid, så da må bør du la den erstatte måltidet. Men tror du han undersøkte hvorvidt jeg egentlig spiste for mye (og hvor ofte jeg spiste iskrem)? Neida. Og jeg spiste IKKE mye. Jeg spiste sjelden godteri, selv ikke på lørdager. Brus var kun til fest. Mat etter klokken seks var ikke lov. Saft og jus var veldig sjeldent hjemme. Så spis mindre - vet ikke helt hva jeg skulle kuttet ut.

(mye på hertet nå tydeligvis)