Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-09, 23:20   #83
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: November-skravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av pleiadene, her.

Sitter det i hodet?
Jo, til slutt setter det seg der også ... Jeg var et lubbent barn. Vokste opp på brød og melk. Masse brød, sukker og absolutt høykarbomat. Fet mat til middag + brød og søte desserter. I tenårene sultet jeg meg for å bli like slank som mine venninner. Klarte det også i perioder, men som dere vet, så medfører jojo-slanking mer overvekt etterhvert. etter en del svangerskap ble det verre enn verst. Gikk ikke ned. Har vært innom GR som mange andre, forsøkt den ene og den andre dietten. Jeg har alltid spist mye mindre enn de fleste slanke mennesker jeg kjenner. Likevel gått opp i vekt. Men med mine 163 over bakken, så er ikke 93 kilo så helsevennlig. Har endelig oppdaget LAVKARBO! Og oppdaget at jeg faktisk ble "høy" på brød med skrapet smør og mager ost. Brødet altså. Jeg var helt avhengig av brød, og avhengigheten satte seg like mye i hodet som på kroppen. Men høy på et par brødskiver var som å tisse i buksa når man fryser, for jeg ble veldig "lav" like etterpå ... Er nå på lavkarbo på 4. uka, har ikke gått ned mer enn 3 kilo, men det ER dog 3 kilo - og oppdaget at jeg blir "høy" på en annen måte på denne dietten. Jeg er i bedre humør enn på mange år! Hele tiden! Mannen min legger også merke til det. Jeg er ikke deprimert lenger, jeg ler mer enn før, føler meg gladere på alle måter, trives alldeles utmerket med dietten og regner jo med at flere kilo vil rase etterhvert. Er ingen ungsau lenger, så det tar kanskje litt tid før det hele kommer skikkelig i gang. Fortsetter nedgangen - som jeg har absolutt tro på - så vil ikke dette være noen kur for meg, men en livsstilsendring!

Jeg tror også at mye av det sitter i hodet Helt enig med deg der! Meeen, 3 kg er 3 kg Jeg tenker litt som så at, man har gjerne brukt en del år på å få kiloene PÅ, og da kan man gjerne bruke ltit tid på å ta de av også.

Men, drikker du nok vann? Og spiser du nok fett? Økt inntak av begge deler kan få vekta di i gang Også litt mosjon kan sette ting i sving. Men, gi det litt tid! Det løsner nok snart, skal du se. Jeg har heller ingen superkjapp vektnedgang, men jeg tror det er viktig for min del, ettersom jeg skal endre livsstilen, og ikke bare "kures" ned i vekt. Jeg heier på deg jeg!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat