Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-09, 02:13   #80
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Alle dietter funker jo.

Ja de fungerer. Alle som en. Jeg våger å si det. Hos de det ikke fungerer hos, er det fordi det ikke gjøres på rett måte eller man gir opp for raskt.

Jeg vil våge å si at dersom GR ikke fungerer for deg, så får du i deg for mye mat. Da har du ikke talt kalorier godt nok. Fungerer ikke LCHF for deg, så har du ikke talt næringsinnholdet godt nok.

I utgangspunktet handler det jo om telling og få i seg det man trenger men ikke mer. Det er grunnprinsippet for de fleste GODE kurer.

At man raser ned i vekt i på rikshospitalets suppekur, grapefruktkuren eller linsekuren er noe helt annet.

At man går OPP i vekt etter endt kur er fordi man har tatt kuren som en KUR og ikke som en livsstilsendring. Man kan jo spise fett til man blir blå i trynet, eller spise mager kylling uten skinn med agurkskiver til man spyr, men gå ned i vekt. Det hjelper allikevel ikke når man etter endt KUR fyller handlevogna med sjokoladeposer, cola og grandis sånn som før du begynte på KUR.

Det er derfor folk kjøper kurs, dietter, shaker, tabeletter, jalla-jalla produkter, suco-blocker, forbrenningste osv. gang på gang på gang.

Dessuten vil jeg påstå at 90% av alle som slanker seg enten er fryktelig ivrig med trening mens de slanker seg, eller så trener de ikke i det hele tatt. Og det viser seg det at folk som ikke trener går opp igjen i vekt uansett.

Det er etter min mening to måter å gjøre en god slankekur på, og det er enten å spise type GR, eller det er å spise mer fett less carbs. Uansett må du velge enten karbohydrater eller fett. Ditt valg.

Jeg forsaker ingenting, jeg bare spiser ikke potetgull og baguetter og sjokolader hver eneste dag lengre. Jeg vil IKKE være fanatisk og det skal være rom for meg å kunne spise en sjokolade en lørdagskveld dersom jeg vil det. Jeg vil kunne spise en hamburger, eller en gryterett uten å tenke på næringsinnholdet av og til. Det fungerer helt greit for meg.

Men det trenger ikke å være din vei

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat