Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-09, 09:45   #11
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Hva er et sunt næringsinnhold?

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Selv lager jeg sånn eggedrikk til frokost og da kan jeg justere måltidet slik jeg vil. Jeg posjonerer karboen til ettermiddag og kveld slik at blodsukkeret er stabilt hele dagen på jobb. For konsentrasjonen og for overskuddet.
Til lunsj blir det ofte salat med mye ost og pesto og olivenolje.
Til middag er det jo enkelt å lage noe med kjøtt + grønsaker og til kvelds koser jeg meg med feks mørk sjokolade, litt frukt, riskjeks med mye pålegg, etc.
Jeg trener noe (30-45min pr dag), så jeg må prøve å innta karbo uten at dette tuller med blodsukkeret og overskuddet og apetitten, men velger å spise mer karbo på kvelden altså.

Når du skriver "sånn eggedrikk", mener du eggemelk, eller en smoothie av noe slag? Hva har du i den drikken? Og hva spiser du ellers til frokost? (Eller lager du en smoothie som er et måltid nok i seg selv?)

Riskjeks (riskaker?) med pålegg, er det "lov" da? Det er jo masse karber i ris. Men de riskakene er jo lette, så det blir kanskje ikke mange gram per kjeks. Har bare aldri sett det på lavkarbo-diett før.

Overhodet ingen kritikk, jeg er bare nysgjerrig, prøver å finne på mer variasjon og muligheter selv.

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat