Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-09, 11:54   #10
TanteGrusom79
Nytt Medlem

TanteGrusom79 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
TanteGrusom79 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysen ad undas ...

Jeg har samme erfaring som Jarle skriver her. Jeg har nok ikke like stort vekttap, men det er helt nødvendig for meg om jeg ikke skal sprekke. Jeg har dessuten et vekttap på +/- 1 kilo i uka som for meg er helt akseptabelt, og som også avhenger av hvor mye jeg har trent. Når det er sagt tar jeg ikke helt av på spisedagen, men spiser "normal" mat som jeg normalt ikke kan spise. Denne dagen er også planlagt så jeg kan legge den på en dag jeg feks er invitert bort. Da går det faktisk an å kose seg uten å takke nei til alt mulig. Etter en slik karbodag føler jeg meg dessuten helt jævlig, og det i seg selv er motivasjon nok for å fortsette dietten de neste 6 dagene. Dagen derpå sørger jeg for å spise en fettrik frokost, ekstrem lavkarbo og har en god treningsøkt. Da er jeg som oftest i ketose igjen på kvelden.

Forøvrig kjører ikke jeg et helt nazi-ketolyse opplegg. Jeg spiser noe mer karber, men da hovedsakelig fra grønnsaker og jeg er mer selektiv på fettkildene. Jeg får meg bare ikke til å proppe i meg bacon o.l.

At du nå føler deg dvask og fæl er bare et tegn på hvor godt kroppen din har hatt det på diett. Det i seg selv burde kanskje være motivasjon nok om du tenker litt på det! Lykke til med å komme deg opp på hesten igjen

TanteGrusom79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat