Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-09, 12:42   #19
Jannicke
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: Falt ut av ketose i går, WHY?

Jo da, dere har alle så rett så rett.
Veninda mi får seg sikkert en smekk før eller siden, jo da, det er sikkert fint å kunne sitte på cafe og nyyyyte lukten av ferskt bakverk, og ikke være det minste lei seg over at man saktisk ikke kan /bør kjøpe seg ett skolebrød, eller en bolle.
Fint at noen kan kose seg med fulekvitter og strikketøy, i steden for sjokolade.

Men jeg må uansett si at SMAKEN av sjokolade er i min verden HIMMELSK, så det er kjipt, sårt, og trist å tenke på at jeg må holde meg unna.

Jeg var i 5 måneder sammen med min mann på ett stort lasteskip i utlandet.
Detter er ingen pasasjerskip, men ett lasteskip, med 15 mann ombord, og kun nødvendig proviant. Da gikk jeg 4 måneder uten sjokolade, og annet godteri for øvring, For det fantes ikke slikt ombord, og jeg kjøpte det ikke når vi var i land pga at jeg var på skankern. Det var defor jeg var ombord også, for å holde meg unna sjokolade.

Hva skjedde?
Jeg snakka om sjokolade, fantaserte om sjokolade, drømte om sjokolade, komponerte ett uttall av sjokoladekake-oppskrifter som jeg skulle prøve når jeg kom hjem, og suuuuget etter sjokolade var der heeeeeeele tiden. Tvers igjennom de 4 månedene UTEN sjokolade, kakao, godtteri, snaks av noe slag........

Men jeg vet det er mye som er bra, og jeg vet jeg kan kose meg, jeg elsker masse av den maten jeg kan spise nå, og koser meg masse masse masse........ men jeg skulle så indelig gjerne ønske at jeg kunne kose meg med en storooor firkløver hver lørdag.....rett og slett forde smaken er nyyyydelig.

Når datra mi på lørdagen ga meg resten av kroneisen sin, skulle jeg gitt mye for å kunne spise den opp, isteden for å si "nei mamma vl ikke ha den, kast den i søpla du vennen"............

Meeen, jeg velger, og jeg velger rett.
Jeg kaster den i steden.

Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat