Sv: Matkrise! Hva kan jeg gjøre med grønne linser?
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Jeg kan spise noe lav GI-mat jeg også, som nøtter og belgefrukt f.eks (men da går jeg ikke ned i vekt, men ikke opp heller), men frukt tåler jeg dårlig. Det har nå en gang med reaktivt blodsukker å gjøre, og heldigvis har jeg aldri vært særlig begeistra for frukt heller, var allergisk mot en del av det da jeg var yngre, så det er heller ikke noe jeg har rukket å få noe forhold til.
Men jeg kan anbefale deg som lever etter South Beach-prinsippene å utvide horisonten din med f.eks Fedons Metode. Det er vel ikke veldig ulikt heller, sånn sammensetningsmessig!
Jeg har lest boka selv, men det begynner å bli en stund siden, og det er jo mye av det han anbefaler som ikke vedgår meg direkte ettersom jeg spiser mer ''strikt'' i forhold til såkalt normalt norsk kosthold 
Jeg har faktisk tenkt å gå på biblioteket når jeg er hjemme i julen og lese litt Fedon. Jeg har bare ikke tid (eller lyst til å bruke penger på å få tak i boken) til å lese den her borte. Fedon har litt mer bakgrunn tror jeg, SB er skrevet litt mer for et amerikansk publikum (dømmende, jada, men det er sant) og derfor går man ikke så dypt.
Det er forresten rart det der med frukt... Jeg er veldig glad i frukt, men jeg smakte et par biter jordbær i forrige uke og det var alt for søtt. Eplet jeg spiste i går var skikkelig syrlig, men jeg merker jo at smaksløkene har fått en ny referanse på søtt. Amerikansk yogurt (fett og sukkerfri, men tilsatt tilsvarende mengder splenda) får jeg knapt ned - er første og siste gang jeg har kjøpt det. 
|