Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-09, 19:14   #38
Jolly
Medlem

Jolly sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Jolly er ny på veien

Sv: Veiing av skolebarn

Jeg tror kanskje helsesøster MÅ på banen igjen, slik som før. Da var det helseundersøkelse hvert år, og ja, selvsagt var det både pinlig og lite moro, for de som var overvektige, men....
om man nå har til hensikt å hjelpe disse som er overvektige, så vil dette være måten å ta tak i problemet på, tror nå jeg. Jobber selv på Ungdomsskolen og ser problemene med enkelte elever, de er rett og slett feite alt i en alder av 14 år. Og hvordan vil livet til disse barna være om 5 år? Vil de, når dem ikke har greid det til nå, få gjort noe med dette selv. Det tror ikke jeg. Og helsesøster kan ikke bare dure inn på et klasserom å si "Eva" bli med meg du, så skal vi ta en prat. Da beveger du deg på en veldig tynn tråd. Men, om det kommer fram på helseundersøkelsen at ting ikke er som de skal, så kan helsesøster snakke med eleven, så innkalle foreldrene og kanskje finne ut hvor problemet ligger. Få til en dialog, diett og oppfølging av eleven i ung alder. Og kanskje, kan dette bli veien til et nytt liv. Og jeg tror at disse elevene slettes ikke ønsker å være slik som dette, men alle rundt må trå til og hjelpe, også foreldrene.

Så jeg mener at alle barna, helt til de er ute av u-skolen, bør inn til helsesjekk en gang i året.

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat