Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-09, 20:58   #17
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Hva er et sunt næringsinnhold?

Opprinnelig lagt inn av Filakia, her.

Når du skriver "sånn eggedrikk", mener du eggemelk, eller en smoothie av noe slag? Hva har du i den drikken? Og hva spiser du ellers til frokost? (Eller lager du en smoothie som er et måltid nok i seg selv?)

Riskjeks (riskaker?) med pålegg, er det "lov" da? Det er jo masse karber i ris. Men de riskakene er jo lette, så det blir kanskje ikke mange gram per kjeks. Har bare aldri sett det på lavkarbo-diett før.

Overhodet ingen kritikk, jeg er bare nysgjerrig, prøver å finne på mer variasjon og muligheter selv.

jeg spiser ikke for ketose, har alltid vært slank og jeg trener endel, så gjør ikke noe om jeg har feks 100g karbo om dagen, mer om jeg trener hardt. En riskake har vel 7g karbo tenker jeg og jeg spiser kanskje maks 3 pr dag og da med mye pålegg og majones, etc. Bare noe annet enn brød siden jeg likte det så godt før, men brød får jeg kviser og tørr hud av...riskjeks går fint.

Eggedrikk/eggemelk er varmt vann, smør, egg, kaffe, søtning. Så det er vel en smootie. Jeg trener om morgenen en halvtime raskere løping, løfter såvidt litt vekter og så drikker jeg vel en 4 egg + en klatt smør i en slik drikk og så går jeg på det til lunsj eller helt til middag alt etter hva jeg ønsker. Om jeg spiser lunsj blir det ofte en salat med endel ost og olje.

oppskriften finnes her et sted. Søk på eggemelk. Om jeg vil ha dessert så tar jeg frosne bær oppi til slutt. nam...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat