Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-09, 22:18   #7
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: KK fornekter seg ikke ...

Opprinnelig lagt inn av Christina79, her.

Det nytter ikke spise 3000 kcal (meg selv) om dagen, da tror jeg nok ikke jeg hadde gått ned så veldig mye, energiinntak bestemmer jo selvfølgelig.. Og hva skal være så farlig med å spise lavkarbo, det har vi jo gjort i årtusener tidligere.. Artikler skremmer folk i begge retninger. Jeg sverger til dette kostholdet. Blodprøvene mine ser superfine ut

Enig i at det er mye skremselspropaganda der ute.

Jeg vil faktisk henvise til den undersøkelsen KK referer til, og som jeg betalte 31 dollar for å få i sin helhet. Hvis du blander fett og karbohydrater så er sjansen større for å bli overvektig. Nå var undersøkelsen helt på trynet i og med at det ikke var noen lavkarboere med i den engang, men biokjemisk stemmer det. De to gruppene spiste ca like mange kcal, men med forskjellig sammensetning.

Altså: Sammensetningen av det du spiser bestemmer!

Og det gjelder kun VEKT, ikke hjerte/kar/nerve-sykdommer. Du trenger animalsk fett for å redusere risken for dét. Det eneste kroppen ikke kan lage selv er endel aminosyrer (enkelte finnes kun i animalsk fett) og C-vitamin, karbohydrater er IKKE nødvendig å spise da kroppen lager disse selv fra protein.

Jeg skal skrive en egen post om all forvirringen rundt "en kalori er en kalori" i en egen tråd. Spoiler: JA det er helt riktig, men det er mer...

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat