Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-09, 13:26   #4
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Panikkanfall ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har hatt mye av det der, og mine har vært veldig voldsomme, sånn nær-døden-opplevelser. De kommer gjerne på et tidspunkt hvor ting ikke nødvendigvis skjer, så jeg tar det som en etterreaksjon. Jeg har flere måter å ''punktere'' et panikkangstanfall på, som Kanutten sier -pusteøvelser er viktig. Om du har kjæreste/ektefelle/samboer, så få dem gjerne til å puste sammen med deg, da er det lettere å roe seg ned.
Samtidig, om jeg kjenner at et anfall er så vidt i emning så avbryter jeg det jeg driver med, er jeg ute, så går jeg hjem, og rett og slett setter meg ned og kjenner etter hva det er som framkaller det, skanner hele systemet etter hva det er som kan trigge angsten, og prøver å finne løsninger i steder for å la panikken ta overhånd. Gjerne snakke ut om det med venner for å få deres perspektiv, og bare generelt få lufta litt, i tillegg går jeg i terapi, og det gjør veldig mye for meg å bare ha tre kvarter i uka som kun handler om meg.
I ytterste fall har jeg alltid sobril i veska. Jeg bruker det veldig veldig sjeldent, men bare tryggheten om at de er der hjelper litt.

Jeg fikk mitt første panikkangsanfall helt uten forvarsel på et fly... Fikk akutte pustevansker og regnet med at oksygenmaskene kom til å ramle ned ganske snart. Maskene DATT ikke ned og sambo pusta like lett som før han; bare jeg som følte at jeg ville kvæles. DA trodde jeg at jeg skulle dø.. Men da visste jeg heller ikke hva det var; at det var et panikkanfall. Jeg elsker jo reise med fly! Så hva som trigga det vet jeg ikke..