Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-09, 18:03   #15
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Panikkanfall ...

Opprinnelig lagt inn av Maggen, her.

Ja, jeg vil helst ha samtaleterapi- psykolog eller tankefeltsterapi. Men legen mente det var så vanskelig å få innvilget søknad. Så det var det...

Har fått en pakke sobril, men det måtte jeg mase meg til. Men har jo ikke lyst å ta det for ofte..
Har vurdert alternativ terapi også.. Er egentlig ganske tillhenger av det

Men synes det som sagt det er lite hjelp å få hos legen. Man får liksom bare beskjed om å lese noen bøker om emnet og prøve å slappe av..
Lett for han å si..

Du, det eneste du behøver å gjøre er å få legen din til å skrive en henvisning, så skriver du selv et kortfattet brev der du kort forteller om deg selv, hva du trenger hjelp til, og hva du forventer av terapien, og så kan du også skrive at du har henvisning (du behøver ikke å sende den, men levere den når du har funnet en behandler). Så sender du til så mange psykologer du kan (jeg sendte til ti stykker). Husk å være ærlig og rett frem, og bruk så få ord som mulig, prøv å begrense deg til mindre enn en a4-side, så er det større sjanse for at det blir lest ordentlig.
Om du har en ekstra medgjørlig lege så kan han finne ut for deg hvilke som har kapasitet i nærområdet ditt, men det tror jeg ikke alle leger gjør, men min gjør det, for han er meget medgjørlig!
Et annet insidetips jeg fikk var å sende søknader rett før ferier (med mindre det superhaster) for det skjer veldig ofte at folk ikke kommer tilbake til når det er opprom i behandlingen. Jeg sendte rett før sommerferien, ti brev som sagt, og fikk positivt svar fra i hvert fall fire stykker. Det er sjeldent mange!
Det er i alle fall de tipsene jeg kan komme med! Jeg har ingen erfaringer med alternativ behanling i forhold til det psykiske, egentlig, men jeg har heller ikke råd til det, behandleren min er statsstøtta, og nå har jeg frikort

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sobril er det veldig vanlig å bli avhengig av, nettop pga den beroligende, trøttende følelsen. Min bestemor på snart 80 kan f.eks ikke reise noen plass uten, og blir stresset og går våken hele natta om hun er tom. (Bare fordi hun veit hun er tom antagelig...)

Ja, men den følelsen er jeg ikke så hypp på, det er bare når jeg får veldig sterk angst at den er et bedre alternativ. Men som sagt, sånn er det for meg at bare det å ha den, så føler jeg meg mer trygg. Jeg har hatt to brett a tjue tabletter i nesten to år, og har knapt kommet halvveis i det første. Truxal derimot, som jeg tok en stund da det stormet som verst i vinter ble jeg fullstendig apatisk av, så likegyldig at jeg mistet fullstendig følelsen for noe som helst. Veldig ekkelt.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat