Sv: Bytte diett?
Jeg er ikke så strengt på ost (spiser all ost) eller grønnsaker og slikt. Men spiser toppen en liten posjon med fullkorns ettellerannet om dagen. Tenker det liksom veier opp..
Typisk dag for meg:
Frokost: kaffe med lettmelk (alltid), ett fullkornsknekkebrød med salami og ost.
Mellom: to speilegg, stekte grønnsaker i senepsaus fra igår, litt ost.
cottage cheese med litt kirsebær + noen nøtter. Grønn te.
Middag: hjemmelaget hamburger/burger (kjøttdeig, purre, krydder, rødbeter, ett egg), stekt sopp og paprika, kokte grønnsaker fra igår. Litt ost på noen av burgerne.
Dessert: frukt! (er så heldig at man får kjøpt ferdig skjært frukt i ulike blandinger "overalt") ananas, druer, kiwi, jordbær.
Kvelds? Aaaner ikke, hvis jeg blir sulten så sikkert en ostekjeks med noe på. Men føles ikke sånn akkurat nå!
Spiser ikke alltid frukt da, prøver å begrense det, men ser ann formen, hva jeg har spist ellers om dagen.
På cafè kan jeg ta youghurt naturell med bær, mens resten av familien spiser croissanter og kake.
Annen dag:
Frokost: mor slo til med stekte småpølser (mye kjøtt, lite fett), sopp, tomat, litt paprika og agurk ved siden av. + ett stekt egg.
kaffe med lettmelk.
lunsj: sopp, ost, fisk fra søndag, agurk, tomat, 1/2 avocado.
eple
Middag: drøy håndfull fullkornspasta, en stekt panert fiskbit, kokte grønnsaker, spinat/rømme til saus.
litt nøtter på kvelden.
Siste eksempel:
Frokost: to stk "ostekjeks", agurk, tomat, paprika, ett kokt egg, smøreost, litt kalkunskinke.
kaffe med lettmelk.
Lunsj: en kalkunskinke skive med "grønt",
kokte grønnsaker fra igår + saus fra igår + parmesanost. Grønn te.
Mellis: en liten skål med naturell youghurt og litt hasselnøtter/mandler + 1-2 ts honning.
kaffe med lettmelkMiddag: kokte grønsaker, stekt fisk, salat. (grønt, mozarella etc)
Har funnet ut at det går fint å koke grønnsaker og ha det som erstatning når resten av familien spiser ris/pasta/etc.
|