Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-09, 00:23   #40
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 48
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Hei,

første gang jeg gikk på ketose for 2 år siden fikk jeg helt noia av fett etter jeg spiste noe dårlig bacon. Klarte ikke å spise noe særlig fett i det hele tatt etter det, selv om det ikke var bacon.

Hvis fett "svulmer" i munnen så skjønner jeg godt at han ikke klarer å spise noe særlig. I og med han synes du spiser som en hest (og da antar jeg han ikke mener MÅTEN du spiser på hehe) så er det gode odds for at han rett og slett spiser for lite og kroppen sparer så godt den kan.

Generelt så burde han jo spise ganske mye mer enn deg, men hvis han ikke har lyst på det han spiser så er det jammen ikke lett.

Er det noe spesielt han reagerer på som spesielt uspiselig, eller er det alt fett?

I og med at dere har spist endel tomater etc så har dere sikkert høyere toleransegrense for karbohydrater - så kanskje det kunne være en idé å droppe brokkolien en periode eller mikse inn litt erter, gulerøtter, aspargesbønner og eller noe annet med ikke så veldig mye karbohydrater i?

Det er så godt som null karbo i de fleste oster forresten, så det er mye annet enn pultost som er ok. Gräddost er min favoritt

Masse lykke til!