Sv: Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig"
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Jeg kan ikke annet enn å anbefale deg å prøve i minst tre måneder. Såpass med tid er det verdt å investere for et sunt kosthold. De positive sidene som du allerede har opplevd noen av, blir langt flere på litt lengre sikt.
Ja, signerer Kula på den. Tre måneder burde være et minimum for å teste ut et nytt kosthold. Dessuten, angående bilringen du skriver om -i ketose så begynner den reele fettforbrenningen som regel ikke før det minst har gått tre fire uker, for de fleste er vektnedgangen fram til da kroppen som kvitter seg med vann og avfall.
Med det sagt, så MÅ du ikke leve ketogent for å ha gleden av et lavkarbo-kosthold. I og med at du alt har tatt for deg Lutz, så kanskje den filosofien er mer egnet for deg, hvor man kan spise opp til rundt søttito gr kh om dagen. Eller kanskje et Fedon-kosthold passer bedre for deg?
Og, nei, det er ikke bare folk som vil ned i vekt på forumet her, selv om det kan virke sånn. Både folk som har nytte av karbohydratredusert kosthold i forhold til lav vekt, trening, betennelsessykdommer etc er å finne her! Og ideelt sett, så vil jo de fleste som har gått ned det de skal holde seg til lavkarbo for å stabilisere og holde på idealvekta.
Selv har jeg blitt frisk fra diverse plager, og det er neste det aller viktigste for meg, selv om vektnedgangen har vært supermotiverende.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|