Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-09, 12:54   #4
Leif
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Leif er ny på veien

Sv: Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig"

Takk for gode tilbakemeldinger så langt. Skulle gjerne hatt noen kvalifiserte uttalelser angående den halsbrannen...

Jeg har et annet motiv for å teste denne type kosthold også. Jeg liker nemlig å utfordre vedtatte sannheter. Jeg har tidligere jobbet profesjonelt med vektreduksjon og har hatt mange interessante diskusjoner med ernæringsfysiologer. Den jeg husker best var den siste der en mente at jeg kom til å stryke med før jeg var 40, hvis jeg begynte å spise så mye mettet fett som jeg sa. Det kan jo være at hun har rett...
Jeg mener at alle burde kreve å få ta omfattende blodprøver før de la om kostholdet, for så å ta nye prøver hvert kvartal eller halvår. Dette gjelder spesielt de som ikke er overvektige i utgangspunktet. Er man i utg.pkt overvektig vil jo blodprøvene i mange tilfeller bli bedre når man går ned mye i vekt uansett. Man kan jo da ikke "bevise" at det er den nye kosten som utgjør endringen.
Er det noen som kjenner til forskning på lavkarbokosthold som har pågått over år, og som er godkjent som "seriøs". Jeg liker å ha en sunn skepsis til det meste

Leif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat