Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-09, 16:10   #49
Margrethe
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Margrethe er ny på veien

Sv: Alternativ til vaksine!

Opprinnelig lagt inn av altbeans, her.

Det er en grunn til at folk ikke har hørt så mye om kolloidalt sølv. Hvis folk blir kurert for sykdommene sine med et kosttilskudd som kan lages selv, tjener ikke legemiddelindustrien særlig mye penger på sine "medisiner" som ikke er noe annet enn symptombehandling med bivirkninger.

Jeg tror du glemmer et vesentlig steg i mellom her - nemlig det som kalles grunnforskning. Det er forskning for forskningens skyld, ikke på oppdrag fra noen. Dra på en universitetslab du, så vil du oppdage at de aller fleste forsker for forskningens skyld - uten å tenke på kommersialisering i det hele tatt. På Stanford University ble professor Langer lenge uglesett av sine kollegaer nettopp fordi hans lab jobbet med kommersialisering av forskningen samtidig som de gjorde revolusjonerende oppdagelser. Kollegaene mente dette brøt med akademisk skikk, fordi hans lab ikke lenger var drevet av forskergleden i seg selv.

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Monroe, her.

Jeg håper du er smart nok til å innse ionisert kolloidalt sølv sine helseverdier. Man kan komme langt med å utvide sine kunnskaper om mineraler og metaller.

Interessant! Jeg kan jo litt om dette...

Kolloidale sølvpartikler har bakteriedrepende effekt. Men å lage monodisperse kolloidale sølvpartikler ER noe annet enn å elektrolysere vann med sølvelektroder. Du får vann med litt sølvioner i, ikke sølvpartikler. Det metalliske sølvet løser seg ikke opp av seg selv og blir omdannet til nøytrale partikler av kolloidal størrelse. Det krever heller avanserte laboratorieteknikker. Ugelstadlabaratoriet i Trondheim vil sikkert kunne svare deg på hvordan de kan fremstilles, jeg kom aldri så langt som til syntese innen kolloidkjemi. Ionisert kolloidalt sølv er en umulighet - fordi man enten har metallpartikler eller ioner. Et ion er IKKE en kolloidal partikkel! Metall er kjennetegnet av sin ionesky som gjør dem nettopp nøytrale.

Ideen er god - men uten å kunne kjemien bak svikter det et sted på veien. Dessverre. Men drikk gjerne sølvvannet ditt og tro du blir bra - det sitter mye kraft mellom ørene våre.

Sist redigert av Margrethe : 19-11-09 kl 16:16.
Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat