Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-09, 16:40   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Når på dagen burde jeg spise karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå har jeg hørt litt motsatt, vel, det med å spise noe karborikt, la oss si frukt, så bør det gjøres før et mer fettrikt måltid, for å dempe blodsukkerstigningen.

Ja, det forstår ikke jeg helt. Siden da frukten vil føre til blodsukkerstigning, som vil føre til høy insulinproduksjon. Fettet som da kommer etter vil jo lagres rett i cellene? Siden insulin er fettlagringshormonet. Eller har jeg misforstått?

Forøvrig sa de på Fedon kurset at om man skulle spise karbo var det best å legge det til starten av dagen, frokost eller evt lunsj, så brente man det i løpet av tida man var mest aktiv.
Å unngå karbo på kvelden vil jeg tro er for å holde blodsukkeret stabilt gjennom natta, og ikke våkne med lavt blossukker og utsultet på morgenen? Bare en tanke.